2010-06-13
 21:28:35

Du är fantastisk.

Har ni någonsin gett erat hjärta till någon? Kastat er ut för att älska. Lämnat över hjärat i förtroende att personen du älskar högst på denna jord skulle ta hand om det, skydda det mot sårbarheter och älska det. Det är svårt. Du behöver hans fingrar, hans skratt och hans kärlek. Det är det enda du begär. Det är din drog. Du behöver det för att leva. 

Men han ser inte, han känner inte. Du skriker och slår, men han ser eller känner ingenting. Han kastar ditt hjärta på marken och du tvingas ta upp det smutsigt och krossat.
Och du tänker "Hur kunde jag låta det hända? Vad har jag gjort? Varför är jag inte tillräcklig för honom?". På nätterna gråter du dig till sömns och kudden är din enda vän. Det gör ont och du brinner. Du försöker laga det,  du försöker glömma det. Men ingenting funkar. Du lovar dig och din dagbok att aldrig någonsin ska du låta någon få ditt hjärta. Aldrig någonsin igen.

Underbara tjejer. Jag säger inte det här för att jag har egenskaper eller talang. Utan för att det är något att tänka på innan man kastar sig ut. Blir ni bedragna, glöm då inte. Att DU är fantastisk. Det är han som är svag. Försök att hålla huvudet uppe, gå med rak rygg och kolla dom rakt i ögonen när du springer på människan som gjort dig fel. För du är du. Och du har ingenting att skämmas över. Det är han som aldrig kommer kunna kolla dig i ögonen på riktigt. Det är han som kommer skämmas livet ut för det han gjort mot dig.

>bloglovin



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: