2010-06-21
 22:22:45

Try sleeping with a broken heart.


Hur många gånger har jag frågat mig själv hur något så långt borta fortfarande kan ligga så nära hjärtat? Jag vet inte varför jag inte grät den där kvällen. Jag vet inte varför jag bara satt och stirrade på skärmen när han ringde och hans nummer blinkade med följd av melodier från våran låt. Tre missade samtal och det trillade in fler. Och efter det kom han. Han hann knappt sätta foten innanför min dörr innan han föll ut i gråt. Han satte sig invid mig och jag la mina armar runt honom. Han låg där i min famn och det första orden han fick fram var Det gör ingenting att du inte gråter, för du har säkert gråtit länge över det här redan. Jag bara stirrade rakt ut i intet samtidigt som jag hörde hans ord. När jag kommer tänka på dig, är det enda jag kommer hitta att vara en tom plats i mitt hjärta. Allt jag kunde säga var att jag gjorde det för att jag älskade honom, att jag fortfarande älskar honom. För innerst inne visste vi båda att han var kvar i något han lämnat, för länge sen. I natten försvann han, och jag satt nog kvar där och stirrade samtidigt som jag önskade mest av allt att han skulle komma tillbaka så jag fick hålla om honom igen, i många dagar. I många år.
bloglovin
Han kom tillbaka.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: