2010-02-06
 19:38:42

6/2 - Livet.


Vad vet vi om månljuset, förrän vi iakttagit det? Vad vet vi om gryningen, förrän vi mött varje morgon med sömnlösa ögon? Vad vet vi om vår stad, förrän vi besökt minsta lilla vrå? Vad vet vi om tystnad, förrän tungan inte har några ord? Vad vet vi om att jorden snurrar, förrän vi trillat av i farten? Vad vet vi om explosioner, förrän hjärtat gått i tusen bitar? Vad vet vi om att broar håller, förrän vi trotsat dem? Och vad vet vi om livet, förrän sista sekunden är kommen?

ingenting.

Sara. You and Me. Me and You. Ingen annan. Bara vi. M och S. Jag och Du. Vi. och bara Vi.
Jag har inga starka armar jag kan bära dig på. Skulle jag vara rik skulle jag ge dig allt du pekar på. Jag kan inte lova dig att alltid välja rätt. Och jag kan inte lova dig att livet alltid är lätt. MEN jag kan ALLTID lova dig, att ingenting du erkänner kan få mig att älska dig mindre.

Min fina vän.


Jenny

Shit vilka fina vänner! Var rädda om varandra! Kram "granntanten" Jenny



PUBLICERAT: 2010-02-07, 14:15:01 | URL: http://jennypucken.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: